Online terapi og psykolog

Hvad er online terapi eller online psykolog?

Online terapi eller e-terapi er en ny måde at "se" en online psykolog. Travle hverdage, problemer med rejser til terapeuten kontor, frygt for at gå ud i offentligheden, privatlivets fred og 24 timers tilgængelighed er blot nogle af begrundelserne for at vælge e-terapi service.

Her er nogle fakta om online terapi, som du kan lide at vide:

Det virker. Rapporter fra marken viser, at e-terapi med en uddannet professionel er næsten altid hjælpsom.

Det er bekvemt. I e-terapi, bestemmer du hvornår, hvor, hvordan og hvor meget du deltager.Du er i kontrol!

Det er hurtigt. Stedet for at vente uger eller længere, for en aftale, du typisk få email svar samme dag, eller du kan have en online session, når jeg er online, eller med en aftale, alt efter hvad der virker bedst for dig.

Det er privat. Vores live eller e-mail session er så privat, som du ønsker at gøre det, potentielt mere privat end ansigt til ansigt psykoterapi 

Det er tilgængeligt. Hvis du har adgang til internettet, har du adgang til e-terapi. Uanset hvad du er i Alaska, rejser på forretningsrejse eller flytte i et andet land eller kontinent, mine tjenester er tilgængelige via internettet.

E-terapi er ikke en universel erstatning for ansigt til ansigt psykoterapi. Det er snarere en alternativ terapeutisk fremgangsmåde, som kan hjælpe nogle mennesker med visse typer emner.

Er online terapi eller online psykolog for mig?

Søger ud terapi er et individuelt valg. Der er mange grunde til, at mennesker kommer til behandling. Nogle gange er det at beskæftige sig med langvarige psykiske problemer eller problemer med angst eller depression.

Andre gange er det som reaktion på uventede forandringer i ens liv, såsom skilsmisse eller arbejde overgang. Mange søger råd hos en terapeut, som de forfølger deres egen personlige udforskning og vækst. Arbejde med en terapeut kan hjælpe med at give indsigt, støtte og nye strategier for alle typer af livets udfordringer. Terapi kan bidrage til at løse mange typer af spørgsmål, herunder depression, angst, konflikter, sorg, stress management, body-image problemer, og generelle liv overgange. Terapi er det rigtige for alle, der er interesseret i at få mest muligt ud af deres liv ved at tage ansvar, skabe større selvbevidsthed, og arbejder i retning af forandring i deres liv. Hvad kan jeg forvente i en terapi-session? Hver terapi session er unik, og henvender sig til hver enkelt og deres specifikke mål. Under terapi sessioner det er standard at tale om de primære spørgsmål og bekymringer i dit liv. Det er almindeligt at planlægge en række ugentlige sessioner, hvor hver session varer 50 minutter. Sommetider personer, der går gennem en særlig vanskelig udfordring kan anmode om mere tid pr session eller mere end en session om ugen. Terapi kan være kort sigt, med fokus på et bestemt emne eller længere sigt, løse mere komplekse problemstillinger eller løbende personlig vækst. Der kan være tidspunkter, hvor du bliver bedt om at tage visse handlinger uden for terapi sessioner, såsom at læse en relevant bog eller holde optegnelser til at spore bestemte adfærd. Mellem sessioner er det vigtig proces hvad, der er blevet diskuteret og integrere den i dit liv. For terapi at være mest effektive, skal du være en aktiv deltager, både under og mellem møderne. Hvilke fordele kan jeg forvente at arbejde med en terapeut? Terapi kan give indsigt og nye perspektiver ind i livets udfordringer og kan medvirke til at skabe løsninger på vanskelige problemer. Mange mennesker oplever, at arbejdet med en terapeut, kan styrke den personlige udvikling, forbedre relationer og familiens dynamik, og det kan lette udfordringer i dagligdagen. Nogle gange, bare at have nogen, der til at lytte er nyttigt. Samlet set folk i terapi tendens til at have lavere niveauer af angst og stress, nedsat konflikt, og forbedret livskvalitet.

Nogle af de fordele, der fra terapi omfatter:

Udvikling af nye færdigheder til håndtering af stress og angst

Ændring af usund adfærd og langvarige mønstre

Opnåelse af indsigt i personlige mønstre og adfærd Stigende tillid, fred, vitalitet og velvære

Bedre måder at håndtere vrede, depression og stemninger

Opdage nye måder at løse problemer

Navigering livets forhindringer mere effektivt

Forbedring af lytning og kommunikative færdigheder

Forbedre den overordnede livskvalitet

Mere information om online psykolog: http://psyksiksundhed.dk

Mere information om psykologi: http://psykologimagasinet.dk

Mere information om psykiatri: http://www.psykiatri-regionh.dk